Konco-Konco!!!

Sunday, March 25, 2012

Seni Buat Ibunda...

   Pada Tanggal 22 Mac 2012 yang lalu bersamaan dengan 29 Rabiul Akhir 1433 Hijrah, maka genaplah umur ibuku yang ke Jubli Perak, iaitu 50 tahun.  Alhamdullillah, sudah 50 tahun Ibuku menetap dibumi Allah ini.  Harapnya semoga Allah memanjangkan lagi usia ibuku serta dalam keadaan sihat sejahtera supaya dapat dia melihat saya berjaya dalam dunia dan akhirat. InsyaALLAH.

Sempena dengan Hari LAhirnya yang ke-50 tahun ini, saya telah bercadang untuk memberikan hadiah istimewa buat dia.  Saya hanyalah seorang pelajar dan masih belum bekerja, oleh itu saya tidak punya wang untuk membelikan ibundaku hadiah yang mahal-mahal.  Saya ingin menghadiahkan dia sesuatu yang kekal lama, jika saya hadiahkan pakaian, kasut atau seumpama dengannya.. barang2 itu semua tidak tahan lama... Pakaian bile lusuh akan jadi buruk dan disimpan. kasut jika haus akan dibuang.  Ingin saya hadiahkan barang kemas tidak bermodala pula.

Oleh itu, saya telah menyiapkan sebuah digital painting khas buat Ibunda tercinta.  Makan masa 2 minggu untuk siapkan sebab sehari cuma boleh luangkan masa selama 2jam sahaja untuk buat Digital Painting ini.  Waktu lain itu terpaksa dipenuhkan dengan tugas-tugas sebagai anak sulung... huhu...  Kalau orang lain yang lukis dalam 2 minggu mesti realistik gila, tapi apakan daya saya.


Inilah sahaja hasil seni saya buat Ibunda, walaupun tak realistik 100 peratus tapi bolehlaaa... saya juga masih lemah lagi dalam penghasilan potrait.  Bak kata pepatah Melayu, "Serupa tapi tak sama".  hehe...

Sekian sahaja untuk saya hari ini. Selamat Hari Lahir Ibuku, Wan Shakhariah Anum bte Wan Ahmad Kamal.  Tidak lupa juga kepada Nenda yang dikasihi yang juga menyambut Hari Lahirnya pada bulan ini iaitu Hasiah Tuah.

2 comments:

Nizzam Baharuddin said...

perghh geram pulak aku xde tablet ni. haha btw sori wey haritu aku xpegi.

Unknown said...

haha.. xpe2, its ok~